Opis
Świat sportowej turystyki zmienił się: jeździć dłużej, jeździć dalej, jeździć bezpieczniej
ROADTEC™ 01 z Metzeler jest liderem w segmencie opon sportowo-turystycznych, oferując różne konstrukcje (radialne i konwencjonalne) i koncentrując sięaccent na lepszej przyczepności na mokrych nawierzchniach o niskim współczynniku tarcia, dłuższej żywotności i wysokim poziomie adaptacji do różnych motocykli, stylów jazdy i warunków.
Przyczepność na wszystkich rodzajach asfaltu
Ulepszona mieszanka, która poprawia przyczepność chemiczną i właściwości adhezyjne w różnych sytuacjach.
Nasz opatentowany proces mieszania zapewnia bardziej jednorodną mieszankę, która metaccent właściwości chemiczne i zapewnia lepszą odporność na zużycie.
Radialne opony przednie są w 100% wykonane z mieszanki krzemionkowej, która zapewnia doskonałą przyczepność chemiczną, a także przyczepność mechaniczną dzięki układowi rowków.
Opony radialne tylne charakteryzują się podwójnym układem mieszanki, w którym pas środkowy pokrywa około 20% szerokości opony, a pozostałe 80% jest równo podzielone między dwa barki.
Pas środkowy zawiera zrównoważoną mieszankę krzemionki i sadzy, aby poprawić stabilność przy dużych prędkościach, rozpraszanie ciepła i zapewnić równowagę między odpornością na ścieranie a przyczepnością.
Mieszanka 100% krzemionki na barkach jest podobna do tej na przedniej oponie. W połączeniu ze wzorem rowków bieżnika zapewnia doskonałą przyczepność nawet na nawierzchniach o niskim współczynniku tarcia.
Zastosowanie podobnej mieszanki na barkach z przodu i z tyłu zapewnia równomierne wyczucie kontaktu podczas pokonywania zakrętów.
Wzór Cap&Base - z cienką warstwą mieszanki centralnej rozciągniętej pod mieszanką barkową - zapewnia dobrą dystrybucję ciepła.
Wszystkie opony radialne ROADTEC™ 01 są wyposażone w technologię INTERACT™ (stalowy pas 0°) Metzeler, która przyczynia się do precyzyjnego sterowania i wysokiej trwałości.
Wszystkie opony ROADTEC™ 01 z konwencjonalnym bieżnikiem structure są wyposażone w unikalną mieszankę na bazie sadzy i krzemionki o zawartości procentowej bliskiej 30%, która wykorzystuje ciepło generowane przez structure w celu osiągnięcia optymalnej temperatury roboczej i zapewnienia idealnej przyczepności na suchej nawierzchni. Specjalne żywice poprawiają mobilność i właściwości adhezyjne mieszanki, zapewniając niezrównaną przyczepność na mokrej nawierzchni.
Bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni i na nawierzchniach o niskim współczynniku tarcia
W oponie ROADTEC™ 01 firma Metzeler opracowała nową koncepcję bieżnika, która poprawia trakcję mechaniczną, przynosząc wyraźne korzyści podczas przyspieszania i hamowania.
Przednia opona posiada dużą liczbę poprzecznych rowków, które przywierają do asfaltu i zwiększają ilość odprowadzanej wody.
Tylna opona charakteryzuje się długimi i krótkimi rowkami o przeciwnych kierunkach i różnych funkcjach.
Podczas hamowania krótkie rowki zapobiegają ruchom bocznym i zwiększają stabilność motocykla.
Podczas przyspieszania długie rowki poprawiają przyczepność mieszanki, szczególnie na nawierzchniach o niskim współczynniku tarcia.
Orientacja rowków również przyczynia się do zwiększenia trwałości: konstrukcja rowków i ich głębokość zostały zaprojektowane tak, aby wpływać na wysoki stosunek pełnego do pustego i dużą ilość gumy w kontakcie z podłożem.
Jednocześnie orientacja rowków jest zgodna z kierunkiem linii zużycia, co zapewnia równomierne zużycie bieżnika i pozwala mu przetrwać do samego końca eksploatacji opony.
Kształt i układ, oprócz tego, że są charakterystyczną cechą bieżnika ROADTEC™ 01, w znacznym stopniu przyczyniają się do maksymalizacji zdolności odprowadzania wody i tarcia mechanicznego.
Długowieczność i stała wydajność
Opona ROADTEC™ 01 ma o 10% dłuższą żywotność niż ROADTEC™ Z8 INTERACT™. Innowacyjne profile generują krótką, szeroką strefę kontaktu, która zmniejsza zużycie mieszanki i zwiększa spójność zużycia.
Strefa kontaktu opony ROADTEC™ 01 jest krótsza, ale szersza, co sprawia, że jej powierzchnia jest większa niż w przypadku ROADTEC™ Z8 INTERACT™. Daje to dwa główne efekty:
- Zmniejszony poślizg mieszanki, znacznie opóźniający proces zużycia bieżnika.
- Ciężar motocykla i siły przyspieszenia są rozłożone na większej powierzchni, zmniejszając naprężenia na mieszance i przegrzanie
Powierzchnia styku opony ROADTEC™ 01 obejmuje większą liczbę rowków i krawędzi stykających się z nawierzchnią, co poprawia przyczepność mechaniczną, odprowadzanie wody i poczucie bezpieczeństwa. Pozwala również na większy kontakt gumy z podłożem, szczególnie na średnich pochyłościach, umożliwiając korzystanie z przyczepności chemicznej od początku wzniesienia.
Stabilność i precyzja trajektorii
Konstrukcje ROADTEC™ 01 charakteryzują się bardziej elastycznymi karkasami (w porównaniu do ROADTEC™ Z8 INTERACT™) umożliwiającymi odkształcanie mieszanki w celu zwiększenia przyczepności mechanicznej, poprawy przyczepności do nierówności asfaltu i ułatwienia absorpcji nierówności drogi.
Metzeler wykorzystuje całe swoje portfolio technologiczne w różnych zastosowaniach, aby zaoferować najlepsze rozwiązanie spełniające cele związane z wydajnością produktu i zapewnić stosowanie zarówno konstrukcji radialnych, jak i X-ply w połączeniu z pasem ukośnym lub stalowym pasem 0° z technologią INTERACT™. Strona structure pod każdym wymiarem gamy ROADTEC™ 01 jest dostosowana pod względem konstrukcji i materiału do specyficznych potrzeb każdej jazdy.